04 tammikuuta 2014

Millainen äiti olen -haaste

Haasteen sain täältä !
Kiitos haasteesta ! :)

Haastan:
http://lovenea.blogspot.fi
http://mama-loves-you.blogspot.fi

HAASTEEN SÄÄNNÖT:
- Vastaa haasteen kysymyksiin
- Haasta kaksi bloggaria mukaan, yritä valita bloggarit, jotka eivät ole vielä vastanneet haasteeseen.  

 KYSYMYKSET:

 1.Millainen äiti olen? Missä se näkyy? (Esim jos vastaat olevasi iloinen äiti, niin kerrot mistä sen huomaa.)
- Olen huolehtiva äiti, mutta en pikkutarkka. Huolehdin, että Monalla on aina kaikki turvallisesti mm. turvaistuin ym, mutta annan Monan myös syödä matoja jos niin haluaa :) Olen tietysti myös rakastava ja rajat antava.

2. Olenko sellainen äiti kuin haluaisin olla?  Millainen äiti haluat olla? Millainen et halua olla?
- Kyllä, mutta luulen, että sen näkee kunnolla vasta kun Mona kasvaa ja alkaa laittaa vastaan :D Haluan olla tarpeeksi rento ja ottaa aina huomioon.
En halua olla kylmä tai liian tiukka.

 3. Millainen on hyvä äiti? Olenko itse hyvä äiti? 
- Hyvä äiti rakastaa ehdoitta, ottaa aina ensin huomioon ja auttaa kaikissa haasteissa.

 4. Miltä osin äitiys yllätti, oliko se sellaista kuin kuvittelin? 
- Yllätyin siitä kuinka rankkaa on, jos luulee toisen arvostelevan taitoja.

 5. Mitkä sanat liittyvät äitiyteeni eniten? (Huoli, Ilo ..)
- Ilo, väsymys, huoli.

 6. Tunnenko ketään huonoa äitiä? Mikä tekee huonon äidin ja miksi?
- Tunnen. Jos ei ota lapsia huomioon, vietä kunnolla aikaa heidän kanssaan ja laittaa aina itsensä edelle.

7. Riittääkö äitinä oleminen minulle? Kaipaanko elämääni paljon muuta sisältöä äitiyden lisäksi?
- Äitiys riittää minulle, en kaipaa paljoa enempää. Tärkeintä on, että kaikki järjestelyt ovat hyväksi Monalle. Kumminkin on hyvä välillä ottaa vapaata, vaikkapa illaksi. 

8. Mitä negatiivisiä tunteita äitiys on herättänyt?
- Surua ja ahdistusta.

 9. Muistutanko nyt enemmän omaa äitiäni?
- Toivottavasti ! :D Mielestäni joiltain osin muistutan ja arvostan myös vanhempiani enemmän.

10. Miten olen muuttunut äitiyden myötä?
- Mietin tarkasti mitä teen, olen rahankäytössä tarkka ja tykkään olla vain rauhassa :)

 11. Miten huolehdin omasta jaksamisestani äitinä? Olenko pelännyt etten jaksaisikaan?
- Ajattelen positiivisesti, ulkoilen, rentoudun ja pidän välillä omaa aikaa.
Olen, aluksi, mutta nyt tiedän että kaikki menee kyllä hyvin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, piristit päivääni :-) !